Vakantie bijna voorbij! - Reisverslag uit Llucmajor, Spanje van Sanne Westmaas - WaarBenJij.nu Vakantie bijna voorbij! - Reisverslag uit Llucmajor, Spanje van Sanne Westmaas - WaarBenJij.nu

Vakantie bijna voorbij!

Door: sannewestmaas

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 Augustus 2011 | Spanje, Llucmajor

Iedereen bedankt voor de felicitaties + reacties op dit blog erg leuk! Er is afgelopen week nogal veel gebeurd. We hebben eindelijk een appartement in Llucmajor! De huisbazen zijn een Spaanse en eentje uit Chicago hele leuke en aardige mensen die ook bereid zijn om veel voor ons te regelen wat natuurlijk super is! We waren zo blij dat we een appartement hadden dat we onszelf eindelijk wat vrije tijd wilde geven en dus zijn we naar het strand gegaan. Hier zijn we alleen bestolen van onze tas waar al onze pasjes, rijbewijs, telefoons etc in zaten. Dus maar naar de spaanse politie, maar dit was ook geen succes want die spreken spaans, duits en eigenlijk gewoon geen engels + ze lachen je ook nog eens uit. Maargoed nadat we erg overstuur waren woensdag zijn we donderdag samen met een meisje van het hotel naar Palma gegaan om een NIE (soort verblijfsvergunning)aan te vragen en een social security number. Voor de NIE is er een hele rare volgorde, nummertje pakken papier invullen en daarna moet je naar een bank om 16 euro te betalen. Het grappige is dat als je naar de bank bent geweest en hebt betaald je weer terug moet en weer opnieuw een nummertje moet trekken. Zo duurt het dus een eeuwigheid maar het viel bij ons gelukkig nog mee! Daarna in de stad een social security number gehaald & s'middags geskyped met ouders om alles te regelen mbt pasjes etc.

Vrijdag zijn we alweer vroeg vertrokken naar Palma om bij het nederlandse consulaat info te vragen over het rijbewijs want daar stuurde de gemeente ons heen. Aangekomen bij het Consulaat bleek dat mevrouw ons niet kon helpen en we waren eigenlijk voor niets gekomen. Daarna zijn we dus maar Palma gaan verkennen wat trouwens een erg leuke & mooie stad is!

Zaterdag zijn we verhuisd van El arenal naar Llucmajor. Heel groot verschil Llucmajor is namelijk zo stil s'middags dat je alleen jezelf hoort haha. Even wat boodschappen gedaan en daarna met de taxi weer richting ons hotel in El arenal want zondag was ik jarig dus wilden we gaan stappen. We zijn lekker uiteten geweest & zijn daarna gaan stappen in El arenal. Dit was echt super leuk, veel nieuwe mensen leren kennen en zelfs bekenden gezien uit Etten-Leur. Uiteindelijk was het zo gezellig dat we pas om kwart over 6 terug in het hotel waren.

Zondag zijn we redelijk vroeg opgestaan ondanks dat we zo laat terug waren van het uitgaan. We zouden naar Palma Aquarium gaan maar de creditcard werkte niet mee en aangezien dat nog steeds ons enige betaalmiddel was konden we niet naar het aquarium. Toen zijn we lekker aan het zwembad gaan liggen bij het hotel & s'avonds mexicaans gaan eten met natuurlijk een lekkere cocktail erbij. Kortom een hele leuke verjaardag!

Vandaag hebben we eerst uitgecheckt in ons hotel en zijn we wel naar het aquarium geweest nog voor mijn verjaardag aangezien imke nu haar bankpasje weer heeft. Het aquarium was echt leuk & mooi en uiteindelijk hebben we nog lekker geluncht in el arenal daarna hebben we de bus gepakt en zijn we naar ons appartementje gegaan.

Morgen dus onze eerste stagedag. We hebben alleen nog geen idee wie ons op komt halen (aangezien onze rijbewijzen zijn gestolen kunnen we voorlopig geen auto rijden wat wel een must is aangezien ons stagehotel afgelegen ligt van werkelijk ALLES) & we weten ook niet hoelaat om 8 of 9 uur dus dat moeten we nog even uitzoeken , maar ik heb er heel erg veel zin in en ben ook erg benieuwd!

Ik hoop dat iedereen zo weer op de hoogte is en mijn moeder zo ook een beetje rust krijgt thuis met al de telefoontjes (wat trouwens erg lief is niet daarvan;))
Hasta Luego! xx

• 15 Augustus 2011 - 19:29

Yvonne:

hallo lieve san nog van harte van tante Yvonne schat wat een toestanden vorig jaar op vakantie met je vader en nu krijg ik het van jou aan mijn hart hahahaha geniet ervan en veel succes met je stage mis je 100 kusjes dag lieverd groetjes uit een heeeel warm zuid FRANKRIJK PIET YVONNE ASTRID \JEROEN FLEUR EN ROOS PS KAARJES AANGESTOEKN VOOR JOU

• 15 Augustus 2011 - 19:30

Mirça:

Hallo Sanne
    Je gebeld op Skype, maar jammer genoeg niet thuis. Fijn dat je een leuke verjaardag heb gehad en wat heerlijk dat jullie nu woonruimte hebben. En dan nog aardige mensen erbij die jullie een rugge steuntje kunnen geven als dit nodig mocht zijn. Dit zal zeker ook voor ma en pa wat rust geven. Financieel en met het rijbewijs zal het ook allemaal wel goed komen meid. Hoor het wel weer hoe je stage dag is verlopen. Succes doei veel liefs x Mirça.

• 16 Augustus 2011 - 09:54

Mama:

Hoi meiden we hopen dat de rust weer wat is teruggekeerd.Lekker in jullie eigen stekje. We wensen jullie veel succes toe op jullie eerste stage-dag

• 17 Augustus 2011 - 18:08

Mama:

Hoi schat lekker in jullie huisje samen met imke. Twee dagen werken zit er alweer op even kunnen proeven aan het hotel de mensen en de taal. Ik hoor dat je iedere dag wat spaanse wooordjes leert dus dit komt helemaal goed.geniet van je twee vrije dagen samen met imke. Liefs en een dikke knuffel mamaX

• 17 Augustus 2011 - 18:37

Ella:

Hey sanne, Ik lees dat jullie van het
    nachtleven in El Arenal hebben geproefd?! Dus een leuk feestje gehad met je verjaardag! Vandaag heb ik met sander en yvette afgesproken in rdam. Sander is terug uit amerika,was erg leuk, en yvette uit boedapest, wat ze heel leuk vond maar ook vermoeiend, slecht geslapen in d'r tentje! Nu zijn wij aan de beurt! Ik hoop dat je snel gewend bent daar, gaat wel lukken,toch en volgens mij heb je nu 2 dagen vrij, dus veel plezier en hasta la vista !! Dikke kus van tante ella en oom robert, hihi xxxx

• 18 Augustus 2011 - 17:04

Odette:

jezus Sanne! dat zit echt niet mee! Rick vertelde het me. Wel fijn dat je nu je eigen plekje hebt en hopelijk, als straks alles geregeld is, kan je een beetje uitrusten en plezier maken! Veel plezier daar! x