Stage, Ikea & Kakkerlakken! - Reisverslag uit Llucmajor, Spanje van Sanne Westmaas - WaarBenJij.nu Stage, Ikea & Kakkerlakken! - Reisverslag uit Llucmajor, Spanje van Sanne Westmaas - WaarBenJij.nu

Stage, Ikea & Kakkerlakken!

Door: sannewestmaas

Blijf op de hoogte en volg Sanne

25 Augustus 2011 | Spanje, Llucmajor

En we zijn alweer bijna 2 weken aan het werk bij Marriot!
De tijd vliegt en vooral omdat we het hier zo naar ons zin hebben. De stagedagen van afgelopen weekend waren erg warm en zwaar. Bij de Housekeeping Villas afdeling is het weekend gewoon een chaos. Er waren golfbuggy's te kort voor de kamermeisjes, er waren te weinig kamermeisjes en te veel villas die check outs waren. Kortom een drukke dag en ik heb al het linnen van de villa's van de bedden, badkamers etc af mogen halen en weg moeten brengen. Best zwaar werk als het buiten 42 graden is! Maargoed nadat het een druk weekend was keerde de rust weer terug op maandag. Maandag en dinsdag zijn voor mij vaak kantoordagen. Ik heb namelijk de leiding gekregen over lost and found wat geregistreerd moet worden etc. en daar gaat nogal wat tijd in zitten waar ik maandag de tijd voor heb. Ook heb ik uitleg gekregen van verschillende programma's waarmee we werken. S'avonds zijn we met onze huisbazen (Pilar, Lisa en kleine Louisa) naar de Ikea geweest. Hier hebben we wat spulletjes gekocht voor ons appartement en daarna zijn we naar de KFC gegaan aangezien ze nog niet gegeten hadden en wij al wel! Het was heel erg gezellig en zijn thuis gelijk naar bed gegaan omdat we zo moe waren en de volgende dag alweer fris en fruitig om 8 uur op stage moesten staan!

Dinsdag veel administratie gedaan van facturen, nieuwe lijsten maken met memo's etc. Ook naar een training geweest over veiligheid etc alleen deze was volledig in het Spaans!! Ondanks dat de man best snel praatte kon ik mede door de powerpoint de training nog best goed volgen wat ik niet had verwacht! De rest van de dag nog meer administratie gedaan en toen hadden Imke en ik allebei weekend! Beetje jammer dat we maarliefst 4 kakkerlakken dood hebben moeten maken in ons appartement! Wat een gedoe was dat en ons appartement rook dan ook volledig naar insectenspray want dat was zeker nodig! Doordat het hier zo vochtig is in Mallorca komen de kakkerlakken bijna overal voor hier op het eiland gelukkig is dit alleen in de zomer & zijn we er dus over een paar weken vanaf!

Gisteren zijn we met Pilar,Lisa en Louisa naar Sineu geweest. Een plaatsje tussen Alcudia en Llucmajor in met een hele grote en leuke markt! We hebben er heerlijk geluncht en wat rondgelopen alleen het was wel erg druk en warm.
Eenmaal thuisgekomen zijn we boodschappen gaan doen. We hebben gelijk een goede exercise gehad door het dragen van een zware tas, paar kleine tasjes en 6 flessen van 1,5 liter water. Niet voor herhaling vatbaar dus!

Vandaag gaan we weer op stap met Pilar, Lisa en Louisa. Louisa moet naar de dokter in Palma en wij wilden ook graag naar Palma. Eerst gaan Imke en ik even kijken voor schoenen & daarna gaan we met zijn 5en naar en Amerikaanse Diner waar ze pindakaas hebben haha. Lisa en Pilar kwamen met dit idee omdat ik had gezegd dat ik pindakaas mis hier in Mallorca dus een leuk en lekker idee!

Morgen beginnen we weer met stage voor 4 dagen. Dinsdag en woensdag zijn we vrij & daarna hebben we donderdag & vrijdag een introductietraining. Dus ik ben benieuwd wat de 3e week ons weer brengt!

Adios xxxxx

  • 25 Augustus 2011 - 17:34

    Ron En Marijke:

    Hallo lovebubbles,

    Wat leuk om jullie zo op het scherm te zien, 2 van die fotomodellen, kunnen wij een digitale handtekening krijgen van jullie ha,ha,ha??? Hoe is ie verders, volgens ons wel dikke mik, 't is alleen de hitte maar wij willen nu toch wel graag met jullie ruilen, iedere avond als wij buiten zitten om van de buitenkeuken te eten moeten we met ons volle bord rennen anders "verzuipen"we en ook ons eten, dus geniet maar lekker van de hitte. Wij vertrekken over 3 weken naar Montenegro en daar is het nu ook rond de 30 graden!!!!! Wij blijven jullie volgens, vinden het leuk om te zien wat jullie meemaken en hoe staat het met je spaans, lukt het. Nou meiden wij wensen jullie veel werkplezier en a lot of fun!!!!! Liefs en een dikke pakkers van je oompje en je tantetjexxxxxxxxxxxxxxx

  • 25 Augustus 2011 - 18:55

    Yvonne:

    lieve schat leuk verhaal alleen die kakkerlakken bah.
    drukke weken zo te lezen die vligen voorbij, en leuk dat je je zo goed kan redden daar.
    ik log elke avond in om op de hoogte te blijven, breng bij thuiskomst verhalen uit in boekvorm ik wil het eerste exemplaar.
    groetjes dikke kus piet en yvonne

  • 26 Augustus 2011 - 18:28

    Mama :

    Hoi sanne je kunt altijd nog "schrijfster"worden want het is leuk om te lezen.Ook leuke fotos van jullie. Vanuit een regenachtig Lyon op dit moment maar we hebben het goed naar onze zin. Aurevoir

  • 27 Augustus 2011 - 17:01

    Amanda:

    Super leuk stukje! Wel jammer van de kakkerlakken... hihi.

    In Hollandia is er alleen maar regen, dus geniet van de zon daar!

    Dikke kus

  • 27 Augustus 2011 - 20:23

    Mirça:

    Hallo Sanne heel gezellig te lezen jullie ervaringen daar.Wat goed van je Sanne dat je het spaans al kan volgen. Kijk er weer naaruit naar jullie volgende belevingen.Hoop dat de kakkerlakken al dood zijn. doei x Mirça

  • 28 Augustus 2011 - 08:30

    Erwin Jaspers:

    Hee,

    Klinkt goed allemaal, lekker al je eigen plekje van je kamer gemaakt en dat je stage bevalt is ook niet onbelangrijk natuurlijk. Al veel kunnen zien van het eiland? of nog niet echt tijd voor gehad? Haha hier hebben ze ook geen pindakaas inderdaad maar ik heb wel een Nederlands hoekje gevonden in de supermarkt met stroopwafels en speculaas :P Have fun at je stage en we moeten een keer afspreken om te skypen. See Ya!

  • 28 Augustus 2011 - 15:31

    Ron & Marijke:

    Hoi Sanne, hoe is ie, ben je hard aan 't werk??? of lig je nu te luieren aan het strand. Heb gisteren in 't Ginneken van 3 tot 10.00 uur staan tappen in een tent voor een opleveringsfeest van mijn werk, was erg gaaf, hoofdzakelijke oudere mensen, maar wel enorme feestneuzen, die niet in de drankjes spuugde en ook was er een lopend Indisch buffet. Ik moest gelijk aan jou denken, dacht had ik ook maar een horecaopleiding gevolgd, maar ja daar is het nu te laat voor! tenzij ze ook nog bejaarde dames achter de bar of in het hotel willen hebben. Komen net terug van Tante Nel, hebben lekker met z'n drietjes in de kroeg gezeten van de Volckaert in Dongen, was gezellig, moest jou de groeten doen, vandaar dat ik even met je blog. Nou meisje, wij wachten vol spanning op je volgende blog en wensen je voor nu heel veel geluk en succes!!!!ook voor Imke. Hoe is 't met die "OUWELUI"van je, zitten ze inmiddels al bij die andere opa en oma??? liefs van je 'ouwe oom en tante" ADIOS AMIGA

  • 28 Augustus 2011 - 15:42

    Ron & Marijke:

    Hoi Sanne, hoe is ie?? ben je hard aan 't werk of lig je lekker te luieren aan 't strand. Hoe is 't met de kakkerlakken? en heb je je draai al een beetje gevonden? Moest gisteren nog aan jou denken, heb van 3 tot 10 uur in het Ginneken in een tent staan tappen (opleveringsfesie van mijn werk) was supergaaf, allemaal van die oudjes die er niet in spuugden en 'n heerlijk indisch buffet, heb toch mijn roeping gemist volgens vele andere. Zou er ook een stage/horeca-opleiding zijn voor 'bejaarden zoals ik" ha,ha,ha.
    Hoe is met die "ouwelui"van jou, zitten ze inmiddels al bij die andere opa en oma??? Komen net van Tante Nel, hebben lekker heel de middag in de kroeg gezten met haar, was gezellig, moest jou de groeten doen.
    Nou meisje(s), wij kijken uit naar je volgende blog, voor nu adios amigo en veel succes en geluk daar ook voor Imke!!!!!!xxxxxxxxxxR&M

  • 28 Augustus 2011 - 19:49

    Robert En Ella:

    Hey sanne, hier weer eens een berichtje uit lido di jesolo,ligt vlakbij venetie,waar we morgen naar toe gaan! Zijn nu 1 week in kroatie geweest in porec, was geweldig, erg leuk complex en hele leuke omgeving, wel erg warm zo rond de 36gr., maar geen kakkerklak gezien, wel hagedisjes. Leuk appartement hebben jullie en wat een mooiplaatje van jullie samen op het kussen! Knap dat je al wat spaans verstaat. Ik weet niet meer wat ik moet spreken, zijn in duitsland geweest, toen kroatie en nu italie, en dan zeg ik op het terras ipv thank you of gracie.....merci, of ben ik nou in frankrijk? Kortom, ik gooi al die talen door elkaar! Ik vind het leuk je te volgen en meld me wel weer! Veel plezier en werk ze ! Kus van ons xxx

  • 29 Augustus 2011 - 17:32

    Sanne:

    Hallo ooms & tantes!
    Wat leuk dat jullie allemaal reageren op mijn blog!
    Iedereen heeft genoeg te doen zie ik wel en het overgrote deel van de familie is dan ook lekker op vakantie! Voor degene die op vakantie zijn geniet er van & voor ron en marij ik hoop dat jullie al uitkijken naar jullie vakantie naar montenegro! xxxx

  • 29 Augustus 2011 - 23:27

    Karin En Ruland :

    hai sanne ,eindelijk dan even tijd om een berichtje te schrijven .leuk al je belevingen je kan niet zeggen dat het saai is toch?
    Heerlijk dat jij in iedergeval wel zon ziet toch iemand in de familie die deze zomer van de zon genoten heeft.
    Maar je weet bruiner dan Yanaio wordt je nooit volgens mij niemand van de familie.Hoe bevalt jullie appartement ? Veel plezier en tot snel, ben bezig om skype te instaleren maar het lukt nog niet zo maar ik ben ook niet zo handig.Dikke kus van ons allemaal en geniet er lekker van later kan je er dan nog altijd met veel plezier aan terug denken xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Llucmajor

Stage Marriot Mallorca!

Recente Reisverslagen:

15 December 2011

Time flies when you're having fun!

16 November 2011

De tijd vliegt!

05 Oktober 2011

Stage, Auto, Fiesta week y mucho mas!

04 September 2011

Stage y mucho mas!

25 Augustus 2011

Stage, Ikea & Kakkerlakken!
Sanne

Actief sinds 29 Juli 2011
Verslag gelezen: 935
Totaal aantal bezoekers 22763

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 27 Mei 2014

Graduation Internship Sint Maarten

07 Augustus 2011 - 30 December 2011

Stage Marriot Mallorca!

Landen bezocht: